Preview Mode Links will not work in preview mode

Svenska kyrkan i Norrköping

Podden där kyrkoherde Katarina Wändahl från Svenska kyrkan i Norrköping bjuder in gäster för intressanta samtal om deras drivkrafter, förhållande till Norrköping och syn på tro. Allt varvat med både allvar och goda skratt. Välkommen att lyssna!

Vill du höra av dig om innehållet eller har önskemål om vad som ska diskuteras så maila: kyrkpodden@svenskakyrkan.se

Oct 19, 2018

I femte avsnittet gästar Sandra Karlsson, nytt oppositionsråd för Sverigedemokraterna i Norrköping, och berättar om sitt politiska arbete och svarar på frågor kring hur hon ser på de grundläggande värderingar där hennes parti och många präster står väldigt långt från varandra. I veckans spaning frågar Thomas och Katarina sig - ”är det tråkigt i kyrkan”?

Lyssna på podden där kyrkoherde Thomas Wärfman och adjunkt Katarina Wändahl varannan vecka träffar nya gäster och lyfter fram nya spaningar. Skriv till oss på kyrkpodden@svenskakyrkan.se så har din fråga chansen att vara nästa ämne i podden.