Dec 22, 2020

Julen står för dörren! Katarina och Thomas pratar om deras känslor inför den stundande julen och om ordet "gemenskap". Ett begrepp som prövas hårt under pandemin. Samtalet kretsar kring gemenskapen med familjen - men också i ett vidare perspektiv med gemenskapen i kyrkan. God jul till alla kära poddlyssnare!

Dec 9, 2020

Adventstider! Det visar sig att Thomas är väldigt strikt enligt traditionen med hur advent ska firas, medan Katarina inte alls är det. Så pratar de om det aktuella Corona-läget och hur det påverkar julen i kyrkan. Avslutningsvis kommer det utlovade samtalet om sekter. Mycket att lyssna på - välkommen!

Nov 25, 2020

Som vanligt diskuterar kyrkoherde Thomas Wärfman och församlingsherde Katarina Wändahl det aktuella Corona-läget och hur det påverkar Svenska kyrkan i Norrköping. Sedan diskuterar de storordet "ateism". Ett spännande samtal om tro och agnostiker.

Nov 12, 2020

Vad händer när vi dör? Kyrkoherde Thomas Wärfman och församlingsherde Katarina Wändahl summerar hur allhegonahelgen blev med de restriktioner kyrkan hade. En samtal som leder in dem på storordet "döden" och spännande reflektioner om livet efter detta.

Har du tankar och idéer om innehållet -...

Oct 28, 2020

I avsnitt 21 har kyrkoherde Thomas Wärfman och församlingsherde Katarina Wändahl kommit till sista delen om Treenigheten - nämligen "Skaparen". Det blir en väldigt spännande teologisk diskussion. Lyssna och kom gärna med dina reflektioner på