Nov 30, 2018

I sjunde avsnittet gästas Kyrkpodden av Peter Johansson, kommunpolis med 37 år i yrket. Är samhället verkligen på väg utför? Var det verkligen bättre förr med kriminaliteten? Vi får höra goda nyheter som nästan är stora huvudrubriker, tycker Thomas.

I veckans spaning frågar sig Thomas och Katarina det är ett kall att vara präst, och vad innebär det isåfall?

Lyssna på podden där kyrkoherde Thomas Wärfman och adjunkt Katarina Wändahl träffar nya gäster varannan vecka. Maila oss på kyrkpodden@svenskakyrkan.se så har din fråga chans att vara nästa ämne i podden.